Fischer.reismee.nl

Vier tandenborstels

Om 20.30 uur zijn we eindelijk in ons appartement (Nederlandse tijd: 2.30 uur). We hebben niet hetzelfde appartement als twee jaar geleden, maar een look alike één straat verderop (in 49th street) van dezelfde eigenaren. Het weerzien met Mark is geweldig. Heerlijk om ons mannetje na vier maanden weer in de armen te kunnen sluiten. En tegelijkertijd was het ook weer heel gewoon dat hij er was. Alsof hij helemaal niet weg geweest is. En gelukkig is hij ook niet veranderd. Wel was het raar dat hij diezelfde avond nog even bij zijn vrienden van de filmacademie langs ging (wij gingen voor New Yorkse begrippen verschrikkelijk saai vroeg naar bed). Vrienden in New York­? Dat paste niet in het plaatje. Volgens Quirijn (onlangs gepromoveerd op de evaluatie van de podiumkunsten) heet zoiets een interruptie in het waarnemingskader. We hebben heerlijk geslapen in het typische New Yorkse geluidsdecor (airco en sirenes), maar we waren wel weer vroeg wakker. Maar ach, wat maakt het uit. Er staan vier tandenborstels op de wastafel!