Fischer.reismee.nl

Vorderingen

Dinsdag 5 augustus. Vanochtend waren de golven wel goed om te surfen. Dus deze keer ging de les door. Christian, (de aardige zoon van de aardige eigenaar van de shop en surfinstructeur) nam Mark mee naar een strand vijf mijl boven Ventura. Daar waren de golven het beste. Na een uurtje gingen we kijken naar de vorderingen. Die waren er absoluut: soms leek het heel wat. Af en toe bleef hij als een volleerde surfer de hele golf staan!
Plotseling dook er achter Christian en Mark een groepje dolfijnen op. Ze waren duidelijk in een speelse bui en buitelden over elkaar heen. Af en toe kwamen ze heel dicht bij de surfers. Mark vertelde later dat er ook nog een zeeleeuw vlak naast hem was opgedoken. Hij had hem aangekeken op een manier van: wat mot dat hier!
Christian was erg enthousiast over de golven en over Mark. Hij wist van geen ophouden. En Mark dus ook niet. Na ongeveer drie uur waren Mark z'n benen zo rood van het telkens weer op de plank klimmen dat hij wel moest stoppen. Hij heeft er nog dagen last van gehad... Maar het was wel erg leuk geweest. We spraken af dat hij eerst een dagje zou herstellen en vrijdag weer zou lessen. En Paul was ondertussen ook zover dat hij mee wilde doen.

's Middags hebben we een beetje lui aan het strand gelegen. Opvallend is dat de stranden hier helemaal niet druk zijn. Dat zijn we in Europa wel anders gewend. Nu hebben ze hier wel een paar kilometertjes meer strand dan bij ons, maar zelfs bij zo'n redelijke grote plaats als Ventura heb je op het strand alle ruimte. Heerlijk!
Mark had die middag niet veel meer te koop. ‘Avonds gegeten bij de Griek. Die had zich aangepast aan de Amerikaanse eetcultuur: de gyros was verhamburgerd. Beduidend minder lekker dan bij ons. De Ouzo smaakte wel even goed. Morgen gaan we een dagje naar LA.