Fischer.reismee.nl

Dierentuin

Toen we gister aan het einde van de middag aankwamen in San Francisco, was de schoonmaker nog bezig. We gingen maar even koffie drinken bij de Starbucks, daarna nog even wat boodschapjes en toen weer terug naar het huisje waar we direct in de tuin een kolibrie zagen. Een heel leuk beestje. Hij was mooi groen gekleurd en had een zwart kopje. Even later zijn we naar de pier 39 gegaan, dat is een redelijk bekende pier in San Francisco, daar hebben we een hele hoop zeeleeuwen en pelikanen gezien. De zeeleeuwen zitten daar omdat ze daar goed kunnen uitrusten, de haaien durven namelijk niet in de baai te komen. We hebben daar gegeten in een vis restaurant, dat was erg lekker. Toen gingen we terug naar het appartement waar we een stinkdier over de weg zagen lopen. Toen hebben we de film Escape from Alcatraz gekeken met z'n allen.

De volgende dag zag mama de Kolibrie weer in de tuin. We belden een taxi en gingen naar een fietsenverhuur, om over de Golden Gate Bridge te fietsen. Dat was erg leuk, maar ook erg druk. Je had heel mooi uitzicht vanaf de brug. We fietsten nog naar een dorpje, daar hebben we hele lekkere broodjes gehad. We gingen in de rij staan voor de boot, we kwamen er de eerste keer niet in dus moesten we nog drie kwartier wachten.. We kregen gratis kaartjes voor de boot bij de fietsen verhuur. Met de boot zijn we langs Alcatraz gekomen. Daarna waren mama en ik een beetje moe, dus gingen we maar terug met de taxi naar het appartement, we zaten bij een grappige Chinese man in de auto. Toen we bij het appartement aankwamen, zagen we een beer in de tuin, nee geen grote zwarte beer maar een wasbeer. Toen hebben we heerlijk gegeten. Na het eten gingen we nog even buiten kijken of de wasbeer er nog was. En hij was er nog, maar dit keer had hij drie kleintjes bij zich. Ze waren heel lief. We hebben ze nog op de film gekregen en heel vaag op de foto. Een echte dierentuin dus.

Pauline

Hallo Riemy, Je maakt wel een hele mooie en bijzondre reis!! En wat een leuke verhalen schrijf jij daarover. Het lijkt er inderdaad wel een dierentuin met al die grappige en mooie dieren zomaar in je achtertuin. Toen ik in Virginia in een kinderkamp werkte en voor het eerst een schidpad in het wild zag lopen, vroeg ik aan de kinderen, wie nou weer zijn schildpad mee had genomen op kamp.
Ik ben benieuwd naar jouw video en foto's van de wasbeertjes!
Je gaat vast nog heel veel beleven en wij lezen lekker mee, zijn we er toch een beetje bij. Als jullie naar huis vliegen zullen we met de kijkers naar het vliegtuig uitkijken, hoe laat vlieg je boven Amsterdam?
Maar gelukkig is het nog lang niet zover.
Nog heel veel plezier.

Kus Pauline

Aan Pauline

Hoi Pauline,
Wij landen zondag om 10.45 uur op Schiphol. We zouden dan natuurlijk wat af kunnen spreken. Waarschijnlijk zijn we wel gesloopt, maar een kopje koffie moet kunnen. Of zijn jullie in Overloon?
Doeg, Tineke

liebe Freunden

Zaterdag en zondag zijn wij weer in mASTERDAM EN WE HADDEN HET PLAN AL GEVAT OM NAAR SCHIPHOL TE KOMEN, VANdaar de vraag aan Riemy hoe laat jullie over Amsterdam zouden vliegen. We wilden gaan staan met een boord Taxi Fischer. Helaas is het anders gelopen, maar nu houden we natuurlijk wel alles te goed. Veel strekte morgen op de begrafenis en tot over twee weken Dikke kus Pauline en Co.