Fischer.reismee.nl

Museum en Central Park

Vandaag was weer een gezellige en leuke dag. Vanochtend gingen we met de metro naar het American Museum of Natural History, waar we allemaal wat meer van hadden verwacht ( in dit museum is ook een film gemaakt: The night at the museum). Toch hebben we een erg mooie en indrukwekkende film gezien over het ontstaan van de aarde en de maan. Toen kwamen we in een ruimte met allemaal opgezette dieren terecht. Bij de fossielen zagen we erg mooie geraamtes van dinosaurussen. Ook kwamen we allemaal schoolklasjes tegen die het museum ook bezochten. We waren wel snel uitgekeken en dus gingen we maar weer weg. Toen namen we een lunch en aten het op in Central Park, waar we veel eekhoorntjes hadden gezien. Een van die lieve beestjes was erg spontaan en kwam dicht bij ons staan. ( ong. een meter ) Toen namen we een taxi en gingen op weg naar een fietsverhuur om fietsen te huren voor een ritje door Central Park. We kwamen er redelijk snel een tegen. Al snel ging het mis en was papa's band lek. Veel gedoe en uiteindelijk zijn papa en ik maar terug gereden naar de fietsverhuur en hebben ons ongelukje verteld. We kregen al snel een nieuwe fiets mee. We waren nog niet weg of we moesten al weer terug omdat MAMA de tas vergeten was ( met drie paspoorten!!! ) Toen we terug waren stond met een gelukje de tas er nog, snel weer verder. Een paar minuten later stoppen Mark en ik even om te kijken waar papa en mama blijven. Staan ze verder op. Wij fietsen terug, is mama's ketting er af. Verder geen ongelukken. We zagen ook nog twee straat artiesten. Ze waren heel erg grappig, iedereen lag in een deuk. Ik kon niet alles verstaan maar ik vond het wel grappig J. Wat ik zelf erg leuk vond was dat ze vaak dingen tegelijk zeiden. Toen er een helikopter overvloog doken zij meteen op de grond. Ze waren ook erg lenig, ze maakten mooie salto's en ook nog andere grappige trucjes. Nou toen zijn we door gefietst met een stop voor een foto. Een tip voor jullie: huur nooit een fiets op straat in New York. Na het fietsen was iedereen toch wel redelijk moe ( vooral ik want er waren veel heuvels en omdat ik vooral vaak terug moest fietsen was ik redelijk uitgeput). We namen maar een taxi want voor lopen hadden we geen puf meer, toch moesten we nog een klein stukje lopen want de taxi chauffeur had de straat gemist. Onderweg naar het appartement kwamen mamma en ik een soort busje met zwerfkatten en honden tegen. We vonden ze heel schattig. Papa en Mark stonden maar toe te kijken en te zeuren dat we verder moesten.

Chiene Karssenberg

Wat een pech hebben jullie af en toe, maar gelukjes ook, want wat hadden jullie gemoeten als de paspoorten weg waren geweest. New York is toch niet zo crimineel als altijd wordt verondersteld. Leuk verhaaltje van jou Riemy. Veel plezier, tot logs. Chiene.

Riemy Fischer

Dankje wel :)

ClaraLemstra

Lieve allemaal, wat een feest der herkenning om jullie NY verhalen te lezen. Ook wij hebben destijds voor het MOMA gekozen, en zodoende staat het Guggenheim nog op ons verlanglijstje want het is er ook vorig najaar niet van gekomen. NY moet dus ook maar in de hoge hoed met stedentrips:-)
Enne Riemy, een Mac Book is echt geweldig hoor, Stijn en ik geven je er een gratis cursus bij, al heb je dat niet echt nodig :-) ooo, wat flauw he. Denk er maar goed over na, je kunt het geld maar eenmaal uitgeven!
Dikke kus, en veel liefs voor jullie allemaal, Clara