Fischer.reismee.nl

Some neigborhood research

Dinsdag 16 augustus

Vandaag willen we eens de directe omgeving bij het Jarrel Cove State park en de Jarrel Cove Marina onderzoeken. Weer een hele dag in de auto naar Mount Rainier en weer terug, doen we maar niet, want we willen morgen naar Seattle. Het Jarrel Cove statepark ligt naast het terrein van ons park. Openbaar dus , maar je moet er wel voor betalen. De Amerikanen zijn dat meer gewend, dan wij (Bron : Tineke Bennema;-). Wij passen vandaag.

Wat Amerikanen misschien niet gewend zijn, zijn leuke terrasjes (wederom bron : Tineke Bennema). Maar vandaag komen we er bij de Jarrel Cove Marina wel een tegen. Boven de haven ligt een ouderwets winkeltje, waar gasten van de haven en huisjes in de buurt kleine boodschappen kunnen kopen. Ze hebben echter een terras, waar je in de schaduw van enkele bomen, een geweldig uitzicht op de baai en de haven hebt. Wat jammer dat ze hier nog geen leuk restaurantje hebben gemaakt of kano’s verhuren. Lijkt ons een marktonderzoek waard. In de winkel kun je wel koffie uit een kan krijgen.

We gaan maar door naar de Bakery. Die is ook in de buurt . Op de weg terug van het haventje staan eigenlijk onopvallend een aantal verkiezingsbordjes van Graig Patty aan de kant van de weg. Ik tel er toch zo een stuk of 8. Zoals we eerder al schreven is er toch een kans dat dit door werkt in het onderbewustzijn van ‘de Amerikaan’. Ik zoek op internet nog eens even naar het onderzoek waarbij bezoekers van een film in een van de 25 beelden per seconde een plaatje van een cola kregen te zien zonder dat het bewust opgemerkt wordt. Uit dit onderzoek van James Vicary bleek dat de verkoop van cola met meer dan de helft omhoog was geschoten. Later is gebleken dat James Vicary zijn hele onderzoeksresultaten had verzonnen zodat meer gebruik zou worden gemaakt van een nieuwe reclamemethode van zijn hand. (bron:Wikipedia, dus dan is het waar;-).

Helaas de Bakery zit nog steeds dicht. Alleen open van woensdag t/m zondag. Nou zeg. De man staat gewoon met zijn hondje in de tuin ernaast .Dit is dan niet typisch 24/7 Amerikaans.

Dan toch maar even naar Shelton, de eerste Starbucks in de buurt. Kunnen we daarna ook even bij de Wallmart tennisballen halen. Ja, met al die koffie en frisdrank is een beetje beweging toch ook wel goed. Volgens mijn gezin was er in de 15 minuten die ze wachtten bij de Wallmart maar 1 persoon naar buiten gekomen, die niet aan obesitas leed. Dat bleek ik te zijn. Poeh, dat valt dan weer mee. Nou ja hoe betrouwbaar deze steekproef was, is de vraag;-). Wetenschappers van de Washington University School of Medicine in Saint Louis schatten dat zo'n 67,6 miljoen mensen (36%) van 25 jaar of ouder in de Verenigde Staten lijden aan obesitas. (bron: www.andros.nl)
Die tennisballen waren spotgoedkoop, $4 dollar voor 2 blikjes van 3 ballen. Trouwens net als de volle tank gisteren, voor $ 35 . Mark had even omgerekend dat het 0,60 dollarcent per liter is. Tsja, toch interessant veldonderzoek nietwaar;-)

Mark en ik gaan tennissen op de baan bij het water. Met Mount Rainier op de achtergrond. Hij lijkt zo in de buurt. Ja, dit is wel een van de mooiste uitzichten die we bij het tennissen hebben gehad. De grips van beide Rackets zijn verweerd, plakken en geven enorm af. Ja en verder had dat jong nog een smoesje dat hij heel lang niet had getennist en toen ook nog last kreeg van zijn knie. Misschien werd hij ook wel afgeleid door het mooie uitzicht op Mount Rainier. Jullie begrijpen het al, de partij werd voortijdig afgebroken in het voordeel van de ouwe:-). Uit onderzoek van Tineke blijkt dat Mark hier anders over dacht;-)

De rest van de middag zijn we allen te vinden op de North Beach in ons eigen park. Hadden we immers al voor betaaldJ. Een Amerikaans meisje dat al geruime tijd in het koude water ligt (en helaas ook aanleg voor obesitas lijkt te hebben) ziet een zeehondje langs zwemmen en probeert in zeehondentaal hem dichterbij te roepen. Hij gaat niet op haar avances in. Volgens mij vond het zeehondje het niet gepast. We zien hem pas later weer even terug.

En ook al is hij niet dichtbij (ongeveer 100 mile), we hebben bijna de hele dag zicht op Mount Rainier, die ‘s avonds mooi roze kleurt en wordt vergezeld van een bijna volle maan.

De conclusie van vandaag is dat het hele gezin Fischer weer een leuke dag heeft gehad. (Bron: Paul Fischer).

Hoi Paul en familie,

Ik plaats deze reactie omdat ik onderzoek doe naar Nederlandse reisbloggers en hoe je succesvol een reisblog kan bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie. Als je mij een mailtje stuurt, dan zal ik je als het af is de resultaten van het onderzoek toesturen.

Groetjes,

annevanoostveen@gmail.com

Link:

Anne-Pim van Oostveen

Mocht de bovenstaande link het niet doen: