Fischer.reismee.nl

REIS VANCOUVER - SEATTLE 2016: Een lange dag

The time has come! Vanochtendom 7 uurzijn we vertrokken. Bestemming: Vancouver. Komende week vertoeven we in een huisje op Vancouver Island. Je weet wel: die plek waar op het strand geen plaats is voor toeristen omdat de beren er zitten. Vandaag over een week moeten we weer onze spullen pakken. Dan gaan wenaar Harstine Island, dat ligt in de VS op de hoogte van Seattle. Ook daar zitten we een week in een huisje. En daarna gaan we voor een paar dagen terug naar Vancouver om de stad te verkennen. De 23ste augustus landen we weer op Schiphol. Maar daar willen we nu nog niet aan denken....
De voorspelde vertraging ivm de terroristische dreiginqop Schiphol viel vanochtend reuze mee. We konden zo doorrijden naar P3. Vervolgens stonden we met de Shuttle wel even in de file, maar we hebben in de bus geen marechaussee gezien.
Die vertraging kwam daarna. Bijna een uur later dan de geplande tijd (13.30 uur) stegen we op van Schiphol. Uit de speakers klonk "We had to do some paperwork. Thank you for your understanding." Hoezo? Ik geloof niet dat iemand ons gevraagd had of we er begrip voor hadden.Nou ja. Het zou toch al een lange dag worden. Een uurtje meer of minder maakt dan ook niet meer uit.
Bijna 10 uur hebben we 12.000 meter boven de zeespiegel gehangen in een buitentemparatuur van min 50 graden. Brrr....
De vliegreis verliep verder voorspoedig. Met boekjes lezen en filmpjes kijken - Youth, the Intern en Eddy the Eagle waren onze toppers -is het eigenlijk zo voorbij. Op het laatst beginnen de spieren en de olle bott'n wat te protesteren. Maar verder was het goed te doen. Behalve die ontzettend smerige broodjes die we te eten kregen. Dat ze dat tegenwoordig niet beter kunnen. Ook brrr...
Het was helder. Dus hadden we een prachtigs uitzicht op Groenland. De foto's spreken voor zich. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo wit en en onherbergzaam is.
Omdat we een uur later aankwamen dan gepland moesten we ons haasten om de ferry van Horshoe Bay naar Nanaimo op Vancouver Island te halen. Op volle snelheid dwars door Vancouver heen. Mooie stad! Oogt vriendelijk en groen. We verheugen ons erop om hier straks een paar dagen te zitten.
Het lukte net. We waren nog net niet de laatste auto die de boot op reed. Op de boot hebben we een heerlijk broodje met zalm gegeten. Zalm hebben ze hier in overvloed. Dat zullen we nog wel eens vaker eten de komende weken. Daarna sloeg de vermoeidheid toe. We waren tenslotte al bijna 24 uur onderweg.
Toen we van de boot af kwamen moeten we nog een half uurtje rijden naar ons huisje. Onderweg waarschuwden bordjes voor overstekend wild. Dat was geen overbodige luxe. De reeën liepen gewoon in de berm.
Gelukkig was het nog licht toen we aankwamen bij ons 'wonderfull waterfront home'. De advertentie van airbnb had niets teveel beloofd. Dit huisje heeft echt het meest fantastisch uitzicht dat we ooit hebben gehad. Vanaf het terras, maar ook vanuit iedere kamer in het huis kijk je prachtig uit over de Salisch sea.
En toen moesten we nodig naar bed. Plaatselijke tijd: 21.30 uur. Kan me niet heugen dat ik zo vroeg naar bed ben geweest. Alhoewel.... in Nederland was het op dat moment ongeveer 6 uur 's ochtends. Riemy had via de app contact met vrienden die nog op stap waren....

Evelyn Franssen

Hoi Fam.!
Zo te lezen een uitstekende start van een onvergetelijke vakantie. Heel erg leuk om mee te lezen (bij ons nu vanuit een besneeuwd Oostenrijk) Ik verheug me op de rest vd verhalen. Heel erg veel plezier en een fantastische reis gewenst! Liefs

Chiene

Wat een leuke verhaal en mooie foto's, zijn die door jullie genomen? hebben jullie dan al een walvisstaart gezien?Ik ben wel een beetje jaloers want het is hier helemaal geen mooi weer, en over het uitzicht valt ook niks te juichen. Maar stuur maar vaak een blog, dan kan ik toch mee genieten. liefs.

Wicher

Zo, alweer aan de andere kant van de oceaan en van het continent. Wat leuk dat ik mag meedoen. Ik zat blijkbaar nog in het bestand. Lieve groet

Peter Altena

Leuk om jullie vakantiebelevenissen te mogen meebeleven. Een hele mooie vakantie gewenst voor jullie als 'family'.

Jelle

Ha familie,

Ziet er goed uit met mooie verhalen! Wij zitten op dit moment nog op Singapore Airport te wachtenop de aansluitende vlucht naar Nederland. Helaas is het voor ons afgelopen, maar voor jullie nog veel plezier en wie weet na de wasbeer en de walvis nog een grizzly aan het rijtje gespotte dieren toevoegen? ( of zit die iedere morgen gezellig naast jullie op het strand). Veel liefs van ons allen; Jelle

Sjam

Prachtige verhalen en foto's!
Alle familieleden waren netjes verdeeld over drie continenten. Dat mag beslist uniek genoemd worden en was wel zo rustig!
Voor wat betreft de beesten, wij hebben hier vooral last van slakken en mieren en wij zijn in afwachting van onze knorrende huisegel. Of hebben jullie hem toevallig langs het meer gespot. Als dat zo is geef hem dan halfvolle melk (niet duur in Canada), dat heeft zijn voorkeur ivm dieetwensen. Voegen wij deze beesten toe aan de steeds verder uitdijende Bennema-Fisher dieren encyclopedie 2016.

Veel plezier en ik zie uit naar het vervolg!

Groetjes van Sjam en de rest uit Delft (wij lopen hier overigens ook gewoon in de korte broek!)

hans van ulsen

Prachtig verhaal. Heel beeldend geschreven. Geniet ervan en lekker uitrusten.
groet, Hans
p.s. krijgen we ook nog een keer filmpjes??

Evelyn

Haha ja Hans ik ben t met je eens op zn Tien's beeldend beschreven en ben ook voór filmpjes!

Tineke

@ Wicher: ja, je stond nog in de mailinglijst! Een goeie aanleiding om weer eens contact te hebben!

Tineke

@ Chiene: de walvisstaart is nog van de vorige keer dat we in Amerika geweest zijn (2010). Gisteren hebben we hier opnieuw walvissen gespot. Verhaal, foto's en filmpje volgen zsm!

Tineke

@ Evelyn en Hans: filmpje staat erop! En er volgen meer. De verhalen zijn trouwens afwisselend van Paul en van mij!

Tineke

En de filmpjes zijn van de hand van Riemy.

Evelyn

Heel erg leuk!!