Fischer.reismee.nl

Een dag nait gesoezd is een dag niet geleefd

Vandaag is de dag waarvan we wisten dat 'ie zou komen, maar dat maakt de tegenzin niet minder. Vanmiddag om 14.50 uur vliegen we terug. We zijn redelijk vroeg bij de airport. Gezien onze ervaringen met de traffic jams hier zijn we op tijd weg gegaan. Maar op maandagochtend valt het hier blijkbaar mee. We glijden er redelijk snel doorheen. Nog een laatste blik op de skyline van Vancouver met de bergen op de achtergrond en dan is het een paar uur hangen op het vliegveld.

Vlak voor dat we moeten boarden nuttigen we nog een lichte Aziatische maaltijd. Gelukkig maar, want in het vliegtuig duurt het zes uur voordat we wat krijgen. En dat is nog uitermate smerig ook. Waarschijnlijk is dat de reden dat we het zo laat krijgen. Dan zijn de mensen zo blij dat ze eindelijk wat te eten krijgen dat niemand het in zijn hoofd haalt om te klagen over de kwaliteit. Hoe luidde dat spreekwoord ook al weer? Honger maakt .....

In het vliegtuig krijgen we te horen dat we een tussenlanding in Calgary gaan maken om nog andere passagiers op te halen. Hè? Wij weten niet beter dan dat we een rechtstreekse vlucht geboekt hebben. Een deel van de passagiers blijkt het wel te weten, maar een deel ook niet. Waaronder wij. Hmmmm.... Thuis maar even uitzoeken. In ieder geval balen want daardoor zijn we twee uur langer onderweg.

In Calgary loopt het vliegtuig helemaal vol. Op de heenreis waren er nogal wat plekken onbezet waardoor we meer ruimte hadden en ook ergens anders konden zitten. Nu zitten we als sardines in een blik. Van slapen komt niets.

Op dinsdag 23 augustus om 11.21 uur (Nederlandse tijd) landen we enigszins geradbraakt op Schiphol. We zijn bijna 12 uur in de lucht geweest. De negen uur die we vanwege het tijdsverschil aan het begin van de vakantie hadden gewonnen, hebben we nu weer moeten inleveren.

Als afscheid gaan we - op weg naar Mark zijn huis - nog even een kopje koffie drinken op een terras aan de Amstel in Amsterdam. En ook om onze trouwdag te vieren. Goh, wat een leuk sfeertje hangt hier eigenlijk. En wat is Amsterdam toch een mooie stad. Deze ongedwongen gezelligheid is precies wat we in Vancouver misten. Ach, dan is het ook wel weer fijn om thuis te zijn.

Chiene

Nu kan ik ook gewoon reageren, maar toch bedankt voor jullie gezellige mailtjes.